autosezam.pl

autosezam.pl – motoryzacja, mechanika

Ładunki dla przewoźników
Logistyka

Ładunki dla przewoźników – jak je pozyskiwać?

Odniesienie sukcesu w branży transportowej jest uzależnione od ilości oraz rodzaju zleceń. Regularne ładunki dla przewoźników to od zawsze pożądany przez przewoźników stan. Jakie rodzaje kooperacji są dla przewoźników szczególnie intratne? Na co zwrócić uwagę podczas poszukiwań? Oto garść dobrych praktyk, które powinny ułatwić wypracowanie opłacalnej siatki zleceń transportowych ciężarowych.

Proaktywne doradztwo zarówno dla nowych jak i stałych klientów

Ten aspekt doradczy jest szczególnie wart uwagi. Z czego to wynika? Otóż w natłoku firm, które oferują podobne warunki – takie merytoryczne wsparcie i pomoc w optymalizacji kosztów transportu mogą być jednym z aspektów świadczących o przewadze konkurencyjnej. 

Partnerskie relacje to wartość dodana w każdej współpracy. Jeżeli zatem chcesz zapracować na zaufanie i lojalność klientów – warto podpowiadać im w kwestii alternatywnych rozwiązań, które pomogą zredukować koszty realizacji zlecenia transportowego ciężarowego. 

Może to np. dotyczyć sytuacji, w której propozycja odroczenia zlecenia o tydzień pomoże połączyć je z innym ładunkiem. Wówczas skorzystanie z większego pojazdu przełoży się na obniżenie kosztów zlecenie. Klient końcowy z pewnością doceni takie wyjście z inicjatywą, nawet jeśli finalnie nie skorzysta z tej możliwości!

Firmy spedycyjne o ugruntowanej pozycji na rynku to synonim transparentnych warunków współpracy

Jedną z metod, która otworzy furtkę do stałych zleceń transportowych jest nawiązanie współpracy z firmą spedycyjną. Dynamiczny rozwój tej branży przekłada się na sukcesywne powiększanie bazy o kolejnych podwykonawców. 

Przykładem takiego przedsiębiorstwa jest np. M&W Spedition z Obornik. W związku z dynamicznym rozwojem regularnie powiększa bazę dotychczasowych przewoźników, oferując im stale wolne ładunki. Na stronie https://www.mw-spedition.com/przewoznik/ladunki-dla-przewoznikow/ znaleźć można wiecej indormacji o ładunkach dla przewoźników. 

Elastyczność przy realizacji niezaplanowanych zleceń na ładunki transportowe

Umiejętne zarządzanie pomaga z wyprzedzeniem planować konieczność zrealizowania usługi transportu. W praktyce okazuje się jednak, że życie pisze różne niespodziewane scenariusze. Niejednokrotnie takie pierwsze kontakty od nowych potencjalnych klientów wynikają właśnie z konieczności nawiązania kooperacji z nową firmą, która będzie w stanie wykazać się elastycznością przy realizacji takich nowych, nieprzewidzianych zleceń niejako “na wczoraj”.

Nigdy nie wiadomo, która z takich współprac może okazać się stałym i opłacalnym zleceniem na większą skalę. Warto zatem zawalczyć o takiego nowego klienta, nawet jeśli miałoby się to wiązać z koniecznością nawiązania kooperacji z podwykonawcą.

Opracuj system premiowy

Dotychczasowi klienci mogą również stać się źródłem nowych zleceń transportowych ciężarowych. W jaki sposób? Otóż wprowadzenie systemu poleceń, w ramach którego klient polecający otrzymałby np. rabat na kolejne zamówienie w sytuacji, gdy polecona przez nich firma nawiąże kooperację w kwestii usługi transportowej. To sytuacja, w której obie strony korzystają z takiego przebiegu spraw.

Korzystanie z dostępnych możliwości, testowanie różnych metod pozyskiwania stałych zleceń – to wszystko jest warte uwagi i przetestowania.